succes la cursuri!



Cum mă înscriu ...

Cum particip la cursuri...

Prezentare
Prezentare serviciu

 

 

Analiză comparativă
Oportunităţi
Avantaje şi beneficii
Cum se învaţă
Programe moderne
Cum se învaţă
Cine se înscrie
Ce se plăteşte
Activităţi la cursuri
Cursuri online
Seminar online
Consiliere cursuri
Proiecte online
Testare online
Media Center
Apariţii în presă
Comunicate de presă
Resurse presă
Statistici activitate
Testimoniale
Ofertă publicitate



Transilvania Expres, nr. 3835, Braşov

Activitatile la cursuri sunt bazate pe practică, sunt mult mai uşor de parcurs şi asimilat şi au ata-şate aplicaţii practice, analize şi simulări de caz, speţe, documentări online şi discuţii libere, care au un rol important in fixarea cunoştinţelor”, a menţionat Cristi Lucan, Director Educaţional, AcademiadeAfaceri.ro



Citeşte în continuare...


Demo Curs Leadership şi Comunicare Managerială
Rating curs:   Authorship Associate: Anca Amarandei
Calitate curs: Premium   Data limita inscriere:19 Aprilie 2024
Pret curs:520 lei   Durată curs: 12 lecţii / 12 săptămâni
     



Vă prezentăîn continuare un fragment de aproximativ 10-20 % din conţinutul:
Lecţia 8 - Cum ia deciziile un leader şi metode de decizie performante

...



Modelul ra
ţional general de luare a deciziei
Metoda raţională de luare a deciziei permite analiza logică a faptelor concrete în scopul de a obţine o decizie calculată. Atunci când problema este complexă sau nouă, este posibilă realizarea unei alegeri eficace printre diferite soluţii posibile; dacă problema este simplă sau de rutină, recursul la această metodă este inutil.

Decizia bazată pe o abordare ratională presupune un drum logic trecând prin diferite etape:

Etapa I: definirea problemei
- începe atunci când se percepe nevoia unei ameliorari sau când sunt percepute obstacole care împiedică atingerea eficace a unui obiectiv; este etapa în care prin analiză se realizează distincţia dintre cauze şi efecte/simptome, între datele principale ale problemei şi datele secundare; este etapa în care decidentul (echipa managerială) stabileste criteriile unei soluţii ideale si delimitează obiectivele generale ale eventualelor soluţii;

Etapa II: analiza faptelor pertinente - presupune reunirea tuturor faptelor pertinente, trierea, clasificarea şi evaluarea importanţei lor relative; se face distincţia dintre fapte (fenomene adevarate sau reale) şi opinii, fiind reţinute informaţiile cu valoare de fapt; aceste informaţii pot avea ca surse registrele organizaţiei, anchetele efectuate în organizaţii, rapoartele experţilor, experienţa profesională etc.; etapa iritantă fie datorită dificultăţii de a avea la dispoziţie toate datele dorite, fie datorită cantităţii mari de date care trebuie triate;

Etapa III: cautarea soluţiilor - presupune listarea tuturor variantelor de soluţii posibile pentru problema analizată; deseori sunt utilizate metode creative de căutare a soluţiilor alternative (brainstorming, 6-3-5, metode matriciale etc.); de regulă, în acest stadiu, variantele propuse nu sunt evaluate, evaluarea fiind amânată pentru a permite colectarea unui număr cât mai mare de posibile soluţii (cât şi mai neasteptate, originale);

Etapa IV: evaluarea soluţiilor - implică analiza soluţiilor alternative, propuse în etapa anterioară, în funcţie de o serie de criterii (cantitative şi calitative) şi alegerea soluţiei care rezolvă problema centrală vizată de analiză, are cele mai multe avantaje şi cele mai puţine inconvenienţe;

Etapa V: alegerea soluţiei - nu implică automat închiderea procesului decizional; se poate reveni la aceasta etapă dacă etapele urmatoare, prin imposibilitatea aplicarii soluţiei sau prin ineficienţa soluţiei în rezolvarea problemei, obligă la aceasta;

Etapa VI: implantarea soluţiei alese - este absolut necesară, odata ce s-a ales o anumită variantă; se realizează prin stabilirea etapelor de punere în practică, a resurselor necesare (materiale, financiare si umane), a persoanelor direct responsabile de realizarea fiecarei etape şi a metodelor celor mai potrivite pentru fiecare etapă;

Etapa VII: evaluarea deciziilor - presupune o evaluare periodică a rezultatelor şi se realizează prin compararea rezultatelor obţinute cu rezultatele prevăzute; permite asigurarea unei coerenţe între rezultatele obţinute şi obiectivele vizate; dacă există o neconcordanţă şi o diferenţă importantă între acestea, se poate concluziona că nu a fost aplicată soluţia cea mai adecvată pentru soluţionarea problemei, iar procesul decizional poate fi reluat (integral sau parţial) în funcţie de noile informaţii.




AUTOCRATIC


AI - autocratic extrem, ia singur deciziile

AII - autocratic moderat, culege informaţii şi ia decizii

CI - consultativ I - consultă personalul, dar ia singur deciziile

CII - consultativ II - favorizează consultarea în grup, dar poate lua singur deciziile

GII - participativ - decizia este luată în grup



PARTICIPATIV

1. Criteriile de calitate sunt foarte importante în alegerea soluţiei?

2. Am suficiente informaţii pentru a lua o decizie serioasă?

3. Problema este structurată?

4. Este important ca decizia să fie acceptată de către subordonaţi pentru a asigura implementarea ei?

5. Iau decizia singur, sunt într-o oarecare măsura sigur că subordonaţii mei o vor accepta?

6. Subordonaţii sunt de acord cu obiectivele organizaţionale vizate de rezolvarea problemei?

7. Soluţiile preferate sunt susceptibile de a crea conflicte între subordonaţi?


platile sunt preluate de PayTrust prin site-ul www.e-facturi.ro si sunt procesate de Centrul de Procesare ROMCARD


 




   
Acasa | Cursuri | Diplome | Burse | FAQ | Noutati | Contact | Termeni de utilizare

Copyright © Business and Communication Research Center
Toate drepturile rezervate.