succes la cursuri!



Cum mă înscriu ...

Cum particip la cursuri...

Prezentare
Prezentare serviciu

 

 

Analiză comparativă
Oportunităţi
Avantaje şi beneficii
Cum se învaţă
Programe moderne
Cum se învaţă
Cine se înscrie
Ce se plăteşte
Activităţi la cursuri
Cursuri online
Seminar online
Consiliere cursuri
Proiecte online
Testare online
Media Center
Apariţii în presă
Comunicate de presă
Resurse presă
Statistici activitate
Testimoniale
Ofertă publicitate


Transilvania Expres, nr. 3835, Braşov

Activitatile la cursuri sunt bazate pe practică, sunt mult mai uşor de parcurs şi asimilat şi au ata-şate aplicaţii practice, analize şi simulări de caz, speţe, documentări online şi discuţii libere, care au un rol important in fixarea cunoştinţelor”, a menţionat Cristi Lucan, Director Educaţional, AcademiadeAfaceri.ro



Citeşte în continuare...

 

AcademiadeAfaceri.ro Training online




3. Probleme cu marketingul sau cu departamentul de vanzari?

Mi-a venit ideea abordarii acestei teme în urma unei întrebari venite în posta electronica de la unul din utilizatorii web siteului. Intrebarea suna cam asa:

"Comercializam anvelope resapate truck-car, si as dori sa va intreb cum pot sa conving un client sa cumpere de la firma noastra, avand in vedere ca pe piata sunt mai multi importatori?''

Grea intrebare! Este grea in primul rând pentru nu ne da niciun reper. Ne spune ce face si ne mai spune ca are concurenta. Acestei probleme cu totii trebuie sa facem fata. Este evident ca aceasta concurenta este vazuta ca o amenintare. Ce ne ramâne de facut? Raspunsul e simplu: trebuie sa ne îndreptam catre noi, anume sa facem o radiografie a departamentului de marketing si a departamentului de vânzari!

In continuare voi discuta despre cum putem pune diagnosticul corect, prin referire la domeniul care mi-a fost supus atentiei. Intr-adevar prin intrebare s-a sesizat o dificultate importanta la care este supus mediul de vanzari in acest moment, anume numarul mare de importatori si firme straine.

ANALIZA MARKETINGULUI
Va sfatuiesc sa procedati in felul urmator: luati o hartie si un pix si incercati sa clarificati urmatoarele aspecte:

1. Care sunt avantajele anvelopelor mele in comparatie cu ale importatorilor?
2. Care sunt dezavantajele anvelopelor mele in comparatie cu ale importatorilor
3. Care sunt cele mai dese obiectii ridicate de potentialii clienti?
4. Ce oferte speciale au ei?
5. Ce oferte speciale am eu?
6. Cum isi promoveaza produsele?
7.Cum imi promovez eu produsele?
8. Au ei un marketing mai bun? care este marketingul lor?
9. Care este strategia lor de atragere de clienti?
10. Care este strategia mea ?
11. Cum pot imbunatati aceasta strategie?
Acesta ar fi in mare primul set de intrebari la care trebuie sa raspundeti

Ulterior obtinerii raspunsului la aceste întrebari veti avea datele necesare pentru construirea unei strategii de marketing eficiente.

ANALIZA DEPARTAMENTULUI DE VÂNZARI
Urmatorul pas - care ar fi de fapt intrebarea cu numarul 12.
Am agenti de vanzari buni? sunt ei motivati sa vanda?
Fara agenti de vanzari buni (sau personalul angajat la depozit ) nu veti reusi sa vindeti foarte mult. Un lucru este clar, odata ce ai o strategie de marketing care sa aduca potentialii clienti in depozitul tau de anvelope, ajungi aici, trebuie sa-i convingi sa cumpere. Lucrurile sunt foarte simple: odata intrat un client in depozitul tau, acesta s-a gandit macar o clipa ca ar putea cumpara de la tine. In plus acesta nu ar intra daca nu ar avea nevoie de asa ceva cel mai probabil!

Din acest punct in care potentialul client intra in depozitul de anvelope, e sarcina agentului de vanzari ca acel om sa plece cu un set de anvelope. Daca nu are cumva banii la el, trebuie convins sa se intoarca. Agentul dumneavoastra de vanzari trebuie sa fie un foarte bun vanzator. El trebuie SA STIE sa vanda! El trebuie sa stie sa-i intre rapid "sub piele" potentialului client, sa fie capabil sa raspunda si sa amorseze obiectiile ridicate de cumparator. Din aceasta cauza avem noi, trainerii, o meserie de viitor.

Toate companiile care vor sa aiba un profit, trebuie sa investeasca in instruirea personalului. Luati exemplul multinationalelor care investesc foarte mult in instruire. De ce credeti ca fac acest lucru? Raspunsul e foarte simplu: Pentru a fi cei mai buni, cei mai performanti! In cursurile noastre, instruim cursantii sa intre in mintea unui om si sa-l convinga. Cursul de vanzari, in schimb, este centrat pe procesul vanzarii, pe probleme punctuale cum ar fi contracararea obiectiilor.

DIAGNOSTICUL CORECT
In final as vrea sa va dau si o solutie, pentru a afla cum puteti face fata problemei importurilor de anvelope. Trebuie sa raspundeti la doua intrebari:
1. cati clienti intra in magazinul sau depozitul meu?
2. cati dintre acestia cumpara?

MARKETINGUL: Daca raspunsul la prima intrebare este multumitor pentru dumneavoastra, atunci inseamna ca aveti un marketing bun. Daca in schimb sunt putini care intra, insemna ca aveti nevoie de o strategie de marketing pentru atragerea de clienti!

DEPARTAMENT VÂNZARI: La a doua intrebare, lucrurile stau in felul urmator. Cati din 10 potentiali clienti cumpara? daca mai putin de 7 oameni din 10 au intrat in depozitul dumneavoastra si nu au cumparat nimic insemna ca nu aveti agenti potriviti, sau au nevoie de instruire...sau nu sunt motivati sa vanda.

Un sfat pentru marketing pe care i l-am dat clientului: PS: nu uitati si de instrumentele online de marketing. De expemplu, intrati pe google si dati search- numele dumneavoastra sau numele firmei. Cate rezultate a generat? Apoi dati cautare extreme training-(compania mea). Comparati rezultatele si veti vedea daca ati fructificat aceasta oportunitate îndeajuns!

Pe siteul http://www.traininguri.ro se gasesc informatii despre cursurile deschise organizate de Extreme Training in urmatoarea perioada. Trainingurile prezentate pot fi accesate atat de companii cat si de persoane fizice. Nou pe siteul www.traininguri.ro : puteti face testul Online: Esti leader sau manager?

Alege trainingul care ti se potriveste:
Training Vanzari > 31 Martie-1 Aprilie
Curs de Manipulare> 14 -15 Aprilie
Negociere si Comunicare> 21-22 Aprilie
Leadership si dezvoltare Manageriala> 5-6 Mai

Extreme Training s-a specializat in formule dinamice de training, centrate pe dezvoltarea de atitudini si abilitati care pot duce la perfomanta. De asemeanea va aducem la cunostinta ca nu practicam formula traditionala de predare (gen Universitate) ci mergem 80% din timp pe invatare experentiala, pe aplicatii practice iar 20 % din timp il folosim pentru insusirea cunostintelor de baza (a conceptelor teoretice). Nu aducem in discutii decat teme practice si relevante pentru activitatea participantilor, incercam sa punem accentul pe nevoile lor concrete, de dezvoltare in cadrul companiei. In plus exercitiile practice (studiile de caz, roll play, brainstorming-urile, acvariul, etc ) sunt gandite pentru fiecare training separat in functie de nivelul participantilor si de obiectivele dumneavoastra. Detalii: http://www.traininguri.ro

Articol scris de Marian Rujoiu, Trainer Extreme Training!
http://www.traininguri.ro


Alte recomandari:

1. Lectie de negociere - Cum sa vorbesti pe limba interlocutorului

2. Limbajul trupului - Cat este mit si cat este adevar?





Neculina Necula - Expert Consultant - ING Asigurări de Viaţă, Bucureşti

Cursurile pe care tocmai le-am încheiat m-au ajutat, în primul rând să-mi identific abilităţile, punctele tari şi punctele slabe, dacă ar fi să incep acum o afacere proprie as şti care este direcţia potrivită.

Mai multe testimoniale...







 




   
Acasa | Cursuri | Diplome | Burse | FAQ | Noutati | Contact | Termeni de utilizare

Copyright © Business and Communication Research Center
Toate drepturile rezervate.